RURVIKSBLADET

Alla inlägg den 4 november 2010

Av rurviksbladet - 4 november 2010 13:58

    



Nathalie Bergman och Josef Gabrielsson är dansproffs som

Kommer ifrån Paris och ska flytta till Sverige.

 

Nathalie och Josef har svenska namn på grund av sina föräldrar som kommer ifrån Sverige. På en dag dansar dom fyra timmar i streck på deras dans kurs som ligger i Spanien. Nathalie dansar även Flamenco och jazz med mera. Att flytta till Sverige och få träffa sina föräldrar som dom inte har gjort på flera år betyder mycket för dom båda.

Nu undrar många vart i Sverige dom ska flytta och när och det har vi fått svar på. Dom ska nämligen bo  i den underbara staden Karlskoga som ligger i Värmland. Planeringen för flytt är vid sista December ungefär. Vi  hoppas att dom ska få det bra i Sverige.



Av rurviksbladet - 4 november 2010 13:56

 GÅTANS BLAD

  • Mitt första krälar under jord, mitt andra vill du när det är kallt ute – jag jobbar när du inte orkar.
  • Mitt första är ett pojknamn, mitt andra är en pojke till sin pappa – någon är jag.
  • Mitt första fall är om vintern, mitt andra är en färg – jag är en prinsessa som blir vän med sju.
  • Mitt första är ett spel, mitt andra har du på foten – totalt misslyckad är jag.

Svar :

  1. Maskinen
  2. Person
  3. Snövit
  4. Fiasko


Av rurviksbladet - 4 november 2010 13:50

 Här kommer lite ifrån min nya tidning som vi skrev nyss...


PRAT  


Arg mamma


Hej ! Igår hade jag

ett kalas för min pappa            

fyllde år, och då så

råkade jag spilla saft

på mammas killes nya

skor för min mamma

och pappa är skilda.

Då vart hon jättearg

och jag var tvungen och

gå hem…


Ledsen tjej…

 




Jag hatar att vara hos tandläkaren

 

Hej alla rurvikare!

En gång när jag var hos

tandläkaren så kom

det in en kille med hatt

med en jätte stor skiftnyckel

och jag trodde att han skulle

slå mig med den. Men det visade

sig att det var rörmokaren som

skulle fixa avloppet inne hos

tandläkaren…


En som hatar tandläkare…

 

  

 

 

Superstark mat!!!!!

 

En gång när jag var på en

restaurang så åt jag chili

fast jag trodde att det var

paprika!!!! Men sen när jag åt

den började det att ryka och

brinna i hela munnen kändes det

som…


En som alltid frågar vad det är först…

 

  

 

 

 

Där hade ni prat...

 

 

 

 

 


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilken tidning tycker du är bäst?
 Min häst
 Stålmanen
 Aftonbladet
 Kuriren
 Kalle anka
 bamse
 KP
 Lyckoslanten
 Scooby-doo
 andra tidningar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010
>>>

Klocka

Gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards